dinsdag 24 september 2013

Beauty parlour

 
Je valies maken op de ochtend van vertrek is gevaarlijk en very not like me. Maar een overvolle agenda en het vooruitzicht van 45 min vroeger in mijn bed te liggen hadden me over de streep getrokken. Resultaat: de helft van mijn beauty ritueel thuis vergeten. Op zich geen drama: een weekendje weg behept geen valiezen vol (hoewel een vrouw graag haar opties open houdt wat ze wanneer doet) maar dit weekend bij de noorderburen had voor mij nog een speciaal staartje: een sectorevent op een boot in de Rotterdamse haven. (Net)werken dus. Dan is enig voorbereidingswerk inzake scheren en smeren zeker geen overbodige luxe. Maar zonder materiaal best moeilijk, dus trok ik tijdens de lunchpauze de Koopgoot van Rotterdam in.
 
Na wat window shopping vond ik soelaas bij HEMA, hét exportproduct van Nederland. In tegenstelling tot de Belgische vestigingen, is hun beauty hoek best wel uitgebreid en het is dan ook daar dat ik twee to-remember items heb gevonden: scheerolie en wet look nail polish.
 
De scheerolie sprak voor zich: olie om te scheren. Het procedé van opsmeren en afscheren bracht nog wat geklieder met zich mee (je moet je been of ander op te frissen onderdeel eerst natmaken. Doe je best met een douchesproeier en niet met je handen, zo blijkt. De badkamerspiegel van de hotelkamer kan ervan meespreken), maar het resultaat mag er -  voor een last minute shaving action - best wel zijn. Vooral het zijdezacht gevoel achteraf is een pluspunt. Hydrateren is niet meer nodig.
 
De wet look nail polish was een heel plezante ontdekking. Ik ben geen held in het nagellakken en ik kies er meestal ook de meest onmogelijke momenten voor, waardoor er altijd wel een of meer nagels uitgelopen of oneffen zijn. De ervaring leert dat bepaalde kleuren en/of merken ook niet mooi opdrogen en er al gauw een doffe glans op zit. Omdat ik geen dissolvant bij had, moest ik het dus voorzichtig aanpakken. Maar wat een gemak bleek dat goedje te zijn! Twee lagen had gekund, maar was niet nodig (kleur van mijn jurk was meer van het één-laag-type). Het gekozen kleur was van het frambozenroodsoort, maar HEMA heeft kleurtjes zat.
 
Wat hebben we geleerd: de scheerolie is een excellente life saver, de nail polish is een blijvertje!

1 opmerking:

  1. Dat netwerken zal dus in stijl gebeurd zijn :-). Hier ook een fan van de Hema nagellakjes trouwens. Mijn favoriete is de long lasting.

    BeantwoordenVerwijderen